ارزيابي امپدانس قدرت سیستم – مطالب آموزشی رشته مهندسی برق

ارزيابي امپدانس قدرت سیستم – مطالب آموزشی رشته مهندسی برق

ارزيابي امپدانس قدرت سیستم – مطالب آموزشی رشته مهندسی برق

ثبت آگهی رایگان و آگهی استخدام

ارزيابي امپدانس قدرت سیستم – مطالب آموزشی رشته مهندسی برق : پيشرفته ترين ابزار ارزيابي، آنقدر دقيق و پيشرفته هستند كه می توانند با دقت بسیار بالا به ارزيابي و نظارت بر پارامترهای سیستم بپردازند.

امروزه اين مانيتورهاي قدرت، از طریق ترکیب دستگاه های ارزيابي با تکنولوژی بالا و واحدهاي پر سرعت پردازش داده قادر به ارزيابي و نظارت بر پارامترهای خاص سیستم قدرت هستند که قبلا قابل ارزيابي نبودند. این پارامترها عبارتند از پارامترهای امپدانس سیستم قدرت ، پارامترهاي بار سیستم قدرت، منابع هارمونیک، فازورهاي همزمان ولتاژها و جریان ها و موقعيت خطا.

این پارامترها، کاربردهای متعددي در حوزه هاي مختلف بررسي هاي تحقیقاتي سیستم قدرت دارند. این مقاله، مجموعه ای از الگوریتم های جدید را برای نظارت و ارزيابي آنلاین پارامترهای امپدانس سیستم قدرت، پيشنهاد مي دهد از جمله امپدانس تونن، امپدانس هاي هارمونیک و پارامترهاي امپدانس توالي صفر و همچنین پارامترهای مدل بار. مقدمه ای بر این پارامترهاي سیستم قدرت، طرح ارزيابي و نقش و رئوس مطالب اين مقاله در این فصل ارائه شده است.

 

برای ارسال آگهی رایگان کلیک کنید.

آگهی استخدام

آگهی رایگان

تبلیغ گوگل

1.1 ارزيابي امپدانس قدرت سیستم

یک سیستم تامین را می توان با استفاده از مدل نشان داده شده در شکل 1.1 نشان داد. توان الكتريكي، معمولا در نیروگاه هاي قدرت، تولید و از طریق خطوط انتقال ولتاژ بالا و با استفاده از ترانسفورماتورهاي پر قدرت و دستگاه های الکترونیکی قدرت، منتقل مي شود. انتقال قدرت از طریق این تجهیزات باعث می شود که ولتاژ، کاهش يابد. مقدار کاهش ولتاژ بستگی به امپدانس دارد كه یکی از ویژگی های اصلی این دستگاه ها است.

 

درج آگهی رایگان

ارسال آگهی

نیازمندیها

شکل 1.1. سیستم قدرت به شكل ديده شده در باس فرعی

پارامترهای امپدانس سيستم قدرت، موارد مهمي در مطالعات سيستم قدرت و كيفيت قدرت هستند. در این بخش، پارامترهای امپدانس تونن سیستم قدرت، پارامترهاي امپدانس توالي صفر و هارمونیک سیستم قدرت و کاربردهایشان در بررسي هاي تحقيقاتي سیستم قدرت، ارائه شده اند.

  • پارامترهای امپدانس تونن سیستم های قدرت

پارامترهای مدار معادل یک سیستم منبع تغذیه مانند امپدانس اتصال کوتاه، داده هاي مهمي برای متخصصان منبع تغذیه و مشتریان صنعتی می باشند[1] – [7]. اثرات تغییر شرایط عملکرد سیستم بر ولتاژها در باس هاي بار را می توان به راحتی مشخص كرد اگر پارامترهای مدار معادل سیستم قدرت، شناخته شده باشند. این داده ها در زمینه های تحقیقاتی زیر استفاده می شوند.

 

نیازمندیهای تهران

آگهی خرید و فروش خودرو

آگهی همشهری

آگهی خرید خانه در تهران

ثبت آگهی رایگان

 

  1. سطح خطا در تائيد اعتبار مدل

سطح خطا در باس های مختلف يك سیستم، مساله مهمي براي مطالعات سيستم قدرت به ويژه در زمينه هاي حفاظتي است. برنامه های جریان قدرت از ماتریس امپدانس سیستم برای محاسبه سطح خطا در باس هاي مختلف سيستم، استفاده مي كنند. اگرچه داده های امپدانس معادل سیستم قدرت را می توان برای تعیین سطح خطا در باس های مختلف سیستم استفاده كرد، بدون شناختن ماتریس امپدانس سیستم. بنابراین، داده های امپدانس معادل سیستم را می توان برای محاسبه حداکثر سطح جريان اتصال کوتاه و به منظور تائيد اعتبار مدل های ارائه شده برای شبکه های سیستم قدرت، مورد استفاده قرار داد.

2 بهبود كيفيت قدرت

در طول سال های اخیر، افزايش ثابت قدرت مورد تقاضا به وسيله بارها، با توسعه کافی شبکه الكتريكي، همراه نبوده است. بنابراین، سیستم تامين به احتمال زیاد در معرض افزایش اختلالات ايجاد شده از طريق بارهاي اتصال مستقيم، خواهد بود مانند آنهايي که متعلق به کوره های كماني و دستگاه های الکترونیکی قدرت هستند. در چنین موردي، امپدانس ابزار، نقش مهمی در انتشار اختلال بازی مي كند و در نتيجه مدل سازی دقیق سیستم تامین برای بهينه سازي كيفيت قدرت، لازم خواهد بود.