رفع محدودیت کاراکترهای عنوان در الگوریتم جدید helpful content

رفع محدودیت کاراکترهای عنوان در الگوریتم جدید helpful content

آیا الگوریتم جدید گوگل همان الگوریتم helpful content است؟ گوگل یک مقاله تحقیقاتی درباره ارزیابی کیفیت صفحات وب با هوش مصنوعی منتشر کرده است. جزئیات این الگوریتم شباهت‌های زیادی با الگوریتم helpful content دارد. گوگل معمولا اطلاعاتی از فناوری الگویتم‌های خود ارائه نمی‌دهد. پس نمی‌توان با اطمینان گفت که محتوای مقاله تحقیقاتی، اساس سیگنال helpful content است!
گوگل سیگنال helpful content را این‌گونه تعریف می‌کند:

🔹 سیگنال helpful content باعث بهبود طبقه‌بندی‌کننده‌ها (Classifier) می‌شود و در محتوای همه زبان‌ها اجرا می‌شود. (در علم ماشین لرنینگ، Classifier چیزی است که داده‌ها را دسته‌بندی می‌کند.)

🔹 فرایند کار طبقه‌بندی‌کننده‌ها کاملاً خودکار است و از مدل ماشین لرنینگ الگو می‌گیرند.‌

🔹 الگوریتم helpful content یکی از سیگنال‌های بی‌شمار گوگل برای ارزیابی و رتبه‌بندی محتوا در نظر گرفته می‌شود.

🔹 سیگنال helpful content بررسی می‌کند که آیا یک محتوا توسط افراد ایجاد شده است یا خیر. گوگل در حال توسعه و پیشرفت فرایند جست‌وجو است تا کاربران بتوانند به helpful contentی که توسط فرد نوشته شده است، دسترسی داشته باشند.

 

گوگل اعلام می‌کند: «به‌روزرسانی helpful content فقط یک الگوریتم نیست.»

دنی سالیوان از گوگل توضیح می‌دهد: «سیگنال‌ helpful content مجموعه‌ای از چند فاکتور پیشرفته است. یعنی فقط یک الگوریتم یا یک سیستم نیست، بلکه چندین الگوریتم است که با هم وظیفه حذف محتوای غیرمفید را انجام می‌دهند.»
نتیجه این مقاله تحقیقاتی نشان می‌دهد که مدل‌های زبان بزرگ (LLM) (ابزارهای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند متنی را بخوانند، خلاصه کنند، ترجمه کنند، کلمات بعدی یک جمله را پیش‌بینی کنند و در نهایت جملاتی شبیه به انسان‌ تولید کنند.) مانند GPT-2 می‌توانند محتواهایی با کیفیت پایین را به دقت شناسایی کنند. آن‌ها از طبقه‌بندی‌کننده‌هایی استفاده کردند که برای تشخیص متن‌های تولید‌شده توسط ماشین (هوش مصنوعی) آموزش دیده بودند. همچنین متوجه شدند که Classifier‌ها می‌توانند متن‌هایی با کیفیت پایین را هم شناسایی کنند، حتی اگر با این هدف آموزش ندیده باشند. LLM‌ها می‌توانند نحوه انجام کاری را بدون آموزش‌دیدن یاد بگیرند.
در نهایت هنوز مشخص نیست که تحقیقات این مقاله به موضوع به‌روزرسانی helpful content مربوط می‌شود یا خیر؛ اما این اتفاق، قدمی بزرگ در پیشرفت علم تشخیص صفحات بی‌کیفیت است.

راهنمای «داده‌‌های ساختاریافته مقالات» آپدیت شد!

از آنجایی که بسیاری از محتواها در قالب مقاله منتشر می‌شوند، داده‌های ساختاریافته مقاله یکی از محبوب‌ترین انواع استراکچر دیتا است. گوگل در آخرین به‌روزرسانی اعلام کرد: «محدودیت ۱۱۰کاراکتری عنوان، برای استفاده از استراکچر دیتای مقاله حذف شده است»

اما گوگل توصیه می‌کند، عنوان‌ها را مختصر بنویسید تا طول آن برای تمام دستگاها مناسب باشد.

 

توصیه‌های گوگل برای نمایش صحیح تاریخ مقالات در SERP

 

گوگل تاکید می‌کند که برای نمایش صحیح تاریخ مقالات در نتایج جست‌وجو، باید از وجود چندین فاکتور مهم در سایت مطمئن شوید. نمایش تاریخ‌های قدیمی یا نادرست هم به اعتبار سایت آسیب می‌زند و هم کاربران را از بازدید آن منصرف می‌کند. روش‌های زیر برای اطمینان از نمایش دقیق تاریخ در نتایج جست‌وجو به شما کمک می‌کنند:

🔹 از تگ ویژه در کدهای HTML سایت برای نمایش تاریخ و زمان استفاده کنید.

🔹 از تگ lastmod در سایت‌مپ برای نمایش زمان آخرین تغییرات صفحات سایت استفاده کنید.

🔹 سایت‌های خبری می‌توانند در استراکچر دیتای
از برچسب pubdate برای تعیین تاریخ انتشار مقاله استفاده کنند.

🔹 از برچسب article:published_time در بخش کدهای HTML سایت، برای نشان دادن تاریخ انتشار مقاله استفاده کنید.

یادتان باشد علاوه بر استفاده درست از تگ‌های HTML، توجه به تازگی و به‌روزبودن محتوا، احتمال نمایش تاریخ صحیح مقالات را افزایش می‌دهد.