ایده های مسخره که از طرف ایده باران داده می شود!! مراقب باشید

ارایه ایده هایی ک هیچ طرح توجیهی ندارند‍! توسط ایده باران

بعبارتی کلاهبرداری از ارایه ایده های استارت آپ ی !

 

ایده های نو در کسب و کارهای اینترتی جزو حوزه ایست که امروزه طرفداران زیادی دارد و در این راه شرکت ها و موسساتی هستند که با ارایه ایده ها و طرح های توجیهی آنها را به سمت و سوی درست انجام دادن این قبیل استارت آپ ها راهنمایی می دهند. دو ماه پیش با یک سایت آشنا شدم که از ظاهر سایت و محتوای این سایت می شد بهشون اعتماد کرد !

اولین چیزیکه در این سایت یعنی ایده باران با آدرس ideabaran.ir میشد دید، ارایه طرح هایی است ک با قیمت های ۱۰۰ هزار و یا کمتر و بیشتر می توان خرید. من مقداری کنجکاو شدم و اول تصمیم گرفتم که ایده ای بخرم اما با پیام فرستادن با شماره ای که در وبسایت گذاشته بودند دیدم ک طرح های گسترده تری دارند!

مثلا طرح خانواده طلایی!! که در این طرح طبق گفته خودشان چندین ایده معرفی می کنند و با طرح های توجیهی و بوم کسب و کار اونها رو پیش میبرن و راهکارهای سرمایه گذاری و پیدا کردن سرمایه گذار و شروع و استارت کسب و کار رو مدیریت میکنند!

ما هم طبق گفته های پشتیبان و اطمینان از گروه پر قدرتشان!!! اعتماد کردیم و مبلغ ۱ میلیون تومان ناقابل بحسابشان ریختیم تا کار استارت بخورد. در همان مرحله اول طبق پیامهای تلگرام میبینید که من از ایشون خواستم که بگویند آیا طرح های توجیهی آمادست یا خیر که با قاطعیت گفتند آماده هستند. سریع برای من چند ایده فرستادند. چه جالب!! بهمین راحتی ایده های میلیاردی را برای ما فرستادند.

با خواندن ایده های میلیاردی متوجه شدم که طرح ها سر و ته ندارند. از ایشان درخواست کردم که یک طرح کسب و کار از یکی از ایده های میلیاردی برای من ارسال کنند!!

باورتان می شود که بیزینس پلن طرح تبلیغاتی در کمتر از ۵ دقیقه نوشته شد و برای من ارسال شد که حدودا ۵ صفحه بود و فقط توضیح داده بودند ک قراره در یک سایت چکاری انجام دهیم! دیگر لازم نبود تحلیلی از رقبا و بازار و طرح های توجیهی داشته باشیم. بهمین راحتی!!

کسب و کار استارتاپی فقط ایده کسب و کار اینترنتی

آخر شما که نمیدانید طرح های استارتآپی متفاوت هستند همینجوریکه نیستند ک حساب و کتابی مثل کارهای سنتی داشته باشند و دقیق مشخص شود ک آینده طرح چی هست! چقدر سرمایه میخواهد! چقدر هزینه داریم! چقدر نرخ بازگشت سرمایه دارد! چقدر از بازار سهم داریم! و و و و  اینها اصلا لازم نیست!!!! ایده های کسب و کار استارتاپی فقط ایده کسب و کار اینترنتی ست!

در یکی از پیام ها میخوانید که بنده از قصد می پرسم که استارت آپ فستفود را میخواهم انتخاب کنم و در جواب این کارآفرینان خلاق و ایده پرداز میلیاردی که قرار بود طرح های میلیاردی را هندل کنند و به نتیجه برسانند، میبینیم که می گویند:

  راه اندازی فست فود  اصلا استارت آپ نیست!!

این جمله واقعا سنگین هست و حتی کسانی مثل کیارش عباس زاده موسس زودفود و یا مستر تیستر  خودمان باید بخاطر سنگینی این جمله تا مدت ها سراغ کسب و کارهای استارتاپی نروند! و یا اینکه بدلیل سنگینی بیش از حد جمله تا یکسال عزای عمومی اعلام شود!!!

بگذریم! ماهم پذیرفتیم که فستفود و راه اندازی ان استارتاپ نیست و تازه فهمیدیم که کلمه استارتاپ یعنی چی!!!!!!!! یعنی راه اندازی کاریکه فقط در اینترنته!!!!!!! این رو یادبگیرید حتما.

در ادامه طبق عکسها میبینید که قرار بود ماهانه ۴۰۰ به ایشون پرداخت بشه و ادامه کار رو پیش ببرن. هنوز به یکماه نرسیده بیش از چند ده بار اس ام اس و پیام تلگرام دادیم که آقای عزیز و محترم بیزینس پلن ما چی شد؟؟ ما سرمایه گذارمون گفته فقط بیزینس پلن میخوام و ایشون بنده رو توجیه می کردند که به سرمایه گذار یاد بدید که استارت آپ چیست و نباید از اول طرح مشخص باشه وگرنه که استارت آپ نیست. باید یاد میدادیم دیگه! از شانس ما یاد نمیگرفتند این سرمایه گذارهای مریض!!

خلاصه اینکه این دوستان دغل!!! با ارایه چند ایده مضحک که در پایین عکسها چند نمونش هست! قصد دارند افرادی ک تشنه موفق هستند و به دنبال کسب و کاری هستند را به نوعی فریب دهند و با بازار گرمی های فراوان آنها را در دام بیندازند. کدام فرد عاقلی ست که نداند بهترین ایده دنیا بدون یک پلن اساسی و یک تحقیق بازار و یک تحلیل رقیب و بدون تعیین بازار هدف و وووووووو غیره، یک ریال هم نمی ارزد. طرح های این دوستان شبیه این هست که فردی بگوید من میخواهم ارز بین المللی مانند بیت کوین راه بیندازم ایده بسیار خلاقانه ای است ولی در عمل نداند ک با ه هزینه ای یا تحلیل بازاری!!

آگهی رایگان

درج آگهی رایگان

یا اینکه میخواهیم وسیله ای بسازیم که تشنگی افراد را کم کند! اما بدون برنامه و پلن هزینه ها!

یا اینکه میخواهیم هواپیمایی بسازیم که برد آن بیشتر از ۴۰ هزار پا باشد!

یا اینکه ایده سفارش انلاین صبحانه دهیم بدون طرح و پلن و هزینه ها!

یا ایده جذاب فروشگاه تخفیف بدهیم بدون هیچ! با چند صفحه (حدودا ۵ صفحه) که بگوییم چه در ذهن داریم و واقعیتی بررسی نشده است.

این را برای شما دوست عزیز میگذارم که بدانید این افراد هدفشان پولست نه ایده!! چگونه با یک میلیون ۶ طرح میلیاردی را به کسی میدهید؟؟؟ داصلا چه اعتمادی است که بقیه ان طرح ها را نبرند؟؟؟ و با هم استارت نکنند/ چگونه وقتی درخواست نحوه قرارداد با سرمایه گذار را از شما می پرسند با وجود پرداخت یک میلیون تومان آنرا به گوگل پاس میدهید؟؟؟؟

چگونه با ۶ صفحه کاغذ یک کسب و کار آغاز می شود؟؟؟؟ ملت نمیفهمند؟؟؟ فقط شما میفهمید؟؟؟؟؟

من فایلهای این عزیزان دغل را به کیارش عباس زاده نشان دادم و فقط میخندیدند. لطفا گول این افراد را نخورید!!!

در پایان بد نیست این مطلب زیبا راجع به کلاهبرداری و ایده ها و راهکارهای جدید کلاهبرداری را بخوانید:

بدروود

 

برای انجام پایان نامه کلیک کنید.

دانلود رایگان مقاله در تری پل!

شبیه سازی با متلب

فروش ماهی

ایده کسب وکار                          

سیستم جامع انگیزشی

سیستم فروش سریع طرح اعتبار