فروش ماهی و میگو بوشهر در تهران 76276553

6 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 7191

Mr.fish | مستر فيش (فروش ماهی جنوب در تهران)

تامين كننده ماهی ايران🦈ارسال ماهي تازه به تمام نقاط كشور با قيمت باور نكردني🦐تامين كننده ميگو و لابستر از خليج فارس🦈براي اطلاع از قيمتها تماس بگیرید

09104603123

برای ثبت سفارش از طریق تلگرام  روی عکس زیر کلیک کنید

سفارش آنلاین ماهی

++++++++++++++++++++++++++++

ماهی های خوراکی جنوب کدامند؟

کدام ماهی خشمزه تر است

۱ چنعت (گویش  قشمی )شیرماهی:

 شیر ماهی در خلیج فارس زیست و صید می شود و دارای اسکلت استخوانی است. ماهی شیر تقریباً به شکل هواپیمای جت است و رگه های عرضی تیره به مقدار کم و روی بدن ماهی دیدن می شود و تقریباً شبیه ماهی قباد بوده اما از آن بزرگتر است. شیر ماهی یا ماهی شیر نام نوعی ماهی آب شور که دارای اسکلت استخوانی است .این ماهی همچنین در خلیج فارس زیست و صید می‌شود. نوعی از ماهی فلس دار که گوشت بسیار لذیذی دارد.ماهی شیر جزء گروه اول ماهیان جنوب است،از لحاظ مزه گوشت ارزش اقتصادی دارد.گوشت ماهی شیر لخم (بی خار،بدون تیغ)است.ماهی شیر از خانواده ی تون ماهیان است و در خانواده ی تون ماهیان شیر و قباد،بهترین آن ها محسوب می گردند.پولک های بدن این ماهی بسیار ظریف هستند و در زمان صید با اولین تماس دست محو می گردد و پاک می شود و معمولا هنگام عرضه در بازار فاقد پولک می باشد.

برش های این ماهی می توان بصورت رولتی یا کالباسی انجام داد.اگر ماهی شیر را برای سرخ کردنی خریداری نموده اید برش های آن را نازک ببرید ولی برای قلیه بهتر این است که قطعات ماهی را با ضخامت برش بزنید.این ماهی را می توان با خیال راحت جلوی بچه ها و کسانیکه با تیغ ماهی مشکل دارند گذاشت.وزن های مشاهده شده از این ماهی در بازار معمولا از ۵۰۰ گرم تا وزنهای ۲،۳،۵،و بزگترین تا ۲۸ کیلو می باشد. رنگ بدن ماهی شیر در قسمت پشت و کمر ماهی خاکستری رنگین کمانی ،پهلوها نقره ای با انعکاس رنگ های آبی با نوارهای عمودی مواج و نازک متعددی می باشد.

۲- گواب (گویش قشمی )هوور یا تن: این ماهی دارای گوشتی پرخون به رنگ شکلاتی تیره است و در بنادر خلیج فارس از آن برای تهیه ماهی سوری استفاده می کنند.

تُن نام چند نوع ماهی بزرگ اقیانوسی از خانواده تون‌ماهیان scombridea است. این نوع ماهی خیلی سریع شنا می‌کند و سرعت حرکت آن به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بعضی از انواع تن خونگرم می‌باشند. برخلاف انواع دیگر ماهی که گوشت سفید دارند، ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت آنها، میزان زیاد میوگلوبین (پروتیین محتوی آهن قرمز در عضله)، در بافت‌های ماهیچه است.گوشت سفت ماهی تن دارای پروتئین و ویتامین‌های بسیاری است. بیشتر ماهیان تن در دریاهای گرم زندگی می‌کنند، اما بسیاری از آنان در فصل تابستان به آب‌های شمالی کرهٔ زمین سفر می‌کنند. “بال ماهی آبی” حدود ۳ متر طول دارد. الباکور از انواع دیگر ماهی تن هستند. برخی از انواع بزرگتر ماهی تن مانند بلوفین می‌توانند حرارت بدنشان را با فعالیت‌های ماهیچه‌ای بالاتر از دمای آب ببرند. این کار به آنها کمک می‌کند که بتوانند در آب‌های سرد زنده بمانند. مهم تر از همه این که، گوشت ماهی تن هم مانند گوشت بیشتر انواع ماهی ها ، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می برد.

۳- کولی(گویش قشمی )کوسه:

همان کوسه است که در داخل دهان دارای دندانهای مخروطی نوک تیز و بسیار برنده است. از انواع کولی می توان به انواع زیر اشاره کرد: کولی بلند، کولی بی دندان، کولی پنگ، کولی جرجور(ظاهر این کوسه نوزاد خود را در شکم پرورش داده و بعد به دریا رها می سازد)

۴- موش دندان (گویش قشمی )شوریده: این ماهی که در بندرعباس موش دندان نامیده می شود در جلوفک دو دندان شبیه دندان  موش دارد و رنگ بدن آن در پشت و در قسمت شکم نقره ای می باشد و پولک های آن ریز است.خانواده‌ای از ماهیان هستند. شوریده‌ماهیان بالهٔ پشتی بلندی دارند که تا نزدیک دم آن‌ها می‌رسد. یکی از ویژگی های بارز خانواده شوریده ماهیان داشتن خط جانبی بسیار پیشرفته است که مثلاً در ماهی شوریده تا انتهای باله دمی هم میرسد در حالی که این خط در بهترین حالت در ماهی های دیگر تا ابتدای ساقهدمی گسترش یافته. همچنین این ماهی ها دارای اتولیت یا سنگ گوشهای بسیار بزرگی می باشند که نام جنس ماهی شوریده یعنی اتولیتس نیز بر همین اساس انتخاب شده. اکثر این اتولیت ها دارای نقوشی هستند و مثلاً در ماهی شوریده نقش یک نوزاد قورباغه بر روی آن دیده میشود. از دیگر ویژگی های خانواده شوریده ماهی ها قابلیت ایجاد صوت در آنهاست و برای همین آنها را ماهی های غر غر کننده می نامند. در این تولید صوت، کیسه شنای بسیار بزرگ آنها نقش دارد. کیسه شنا در اکثر این ماهیان هویجی شکل و دارای زوائدی است.در سالهای اخیر به علت صید بی رویه و استفاده از ابزار غیر استاندارد مانند تور ترال صید میگو و صید ماهیان کوچک و همچنین نا مناسب بودن فصل ممنوعیت صید و گرمای شدید هوا و کم آبی در منطقه هندیجان و خور موسی، صید این ماهی ارزشمند با کاهش همراه بوده است. ظاهراً در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیتهایی برای پرورش مصنوعی ماهی شوریده انجام پذیرفته است ولی چنین گزارشی در مورد ایران در دست نیست.

ماهی شوریدهماهی شوریده، دوکی شکل و ظریف است. گوشت سفید و کم‌تیغ‌اش هم بعد از پخت،نرم و لذیذ می شود. این ماهی را درسته و البته با شکم خالی، می‌توان سرخ کرد.

۵- حلوا(گویش قشمی ): این ماهی از انواع ماهی استخوانی است که دو نوع حلوا سفید و حلوا سیاه دارد. ماهیهای حلواهمگاناً در دریا زندگی کرده  و

در زمستان و میانه ها پاییز به دریا می آیند.

ماهی حلوا سفید

وزن آن بین ۲٫۵ – ۱٫۲۵ کیلوگرم و طول آن بین ۱۵ – ۳۵سانتی متر می باشد.گوشت این ماهی سفیدرنگ است و گوشت آن به سهولت از استخوان جدامی شود.سرماهی کوچک است. خوزستانی ها به حلوا سفید, زبیده می گویند . زبیدی در زبان عربی از زبده گرفته شده به معنای برگزیده است . این ماهی کتابی شکل و چهار گوش است به رنگ نقره فام ، فلس بسیار نرمی دارد که با مالش دست برداشته می شود . برای تمیز کردن آن کافی است شکافی در زیر گوش آن بدهید و اندرونه و  آبشش ها را با انگشت بیرون بکشید . سر و دم ماهی را نیز لازم نیست بزنید . معمولاً این ماهی را به صورت شکم خالی در روغن سرخ می کنند .

ماهی حلوا گوشتی است و تیغ ندارد.ماهی حلوا سیاه برای سرخ کردنی ماهی مناسبی میباشدماهیحلوا برای “شکم پر” و” ته چین ماهی “نیز مناسب است مصرف ماهی شوریده، شیر و حلوا که جزو ماهی‌ های جنوب هستند به ویژه در دوران سالمندی که مشکلات اسید معده و مشکلات گوارشی پیش می ‌آید و هضم موادغذایی مشکل‌ تر می ‌شود، قطعا مفید تر است.خوزستانی ها به حلوا، زبیده می گویند و زبیدی در زبان عربی از زبده گرفته شده به معنای برگزیده. این ماهی کتابی شکل و چهار گوش است به رنگ نقره فام، فلس بسیار نرمی دارد که با مالش دست برداشته می شود. برای تمیز کردن آن کافی است شکافی در زیر گوش آن بدهید و آبشش ها را با انگشت بیرون بکشید. سر و دم ماهی را نیز لازم نیست ببرید. معمولاً این ماهی را به صورت شکم خالی در روغن سرخ می کنند.

این ماهی از سری برآمده و بدنی فاقد استخوان برخوردار بوده و البته این ماهی از باله شکمی برخوردار نمی باشد. باله دمی ماهی حلوا سفید به صورت چنگالی بوده است و رنگ بدن این ماهی خاکستری و قسمت شکمی این  ماهی را رنگ سفید پوشیده است. این ماهی دارای باله های زرد رنگی می باشد و باله های عمودی ماهی حلوا سفید از رنگ تیره ای برخوردار است. البته تعداد ستون فقرات ماهی حلوا سفید به ۳۴ الی ۳۷ عدد می رسد و بیش ترین طولی که این ماهی می تواند رشد داشته باشد، ۶۰ سانتی متر بوده است.

ماهی حلوا سفید از گونه ماهیان اهلی بوده است و هیچ خطری را نمی تواند داشته باشد و همچنین این ماهی از انواع بنتوپلاژیک بوده است و به صورت گروهی در بستر های گلی یافت می شود. صید ماهی حلوا سفید به وسیله  تور های گوشگیر ثابت و همچنین ترال کف صورت می گیرد و این ماهی از ارزش غذایی و اقتصادی بالایی برخوردار می باشد و همچنین در بازار ایران به صورت منجمد و تازه به فروش می رسد.

ماهی حلوا سفیدفلس دارد، اما با یک دست کشیدن، تمیز می‌شود. جنوبی‌ها به‌ آن “زبیده” به معنای برگزیده می‌گویند. “حلوا” را اغلب به صورت شکم خالی در روغن سرخ می‌کنند و سر سفره می‌آورند. ماهیحلوا سیاه، گوشت سفت‌تری دارد، اما مزه‌اش همان است

ماهی حلوا سیاه :

این ماهی به حلوا سفید شباهت دارد. پوست آن خاکستری تیره است. گوشت حلوا سیاه به لطافت حلوای سفید نیست ولی مزه آن بسیار خوب است.

و …..

برای ارسال آگهی رایگان کلیک کنید.

آگهی استخدام

آگهی رایگان

درج آگهی رایگان

ثبت آگهی رایگان

ارسال رایگان آگهی

برای انجام پایان نامهکلیک کنید.

دانلود رایگان مقالهدر تری پل!

شبیه سازی با متلب

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

تبلیغ متنی

[Text-Advertisements]

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران