انجام پایان نامه عمران و صنایع

2 سال قبل در
کد آگهی : 27483
    فروش این آگهی؟بله

مدل خاک نرم شونده خزشي (SSC)

انجام پایان نامه عمران و صنایع: تمام خاک‌ها، از خود کمي خزش و فشردگي اوليه را نشان مي‌دهند که به دنبال آن يک مقدار معيني فشردگي ثانويه ايجاد مي‌شود. فشردگي ثانويه اغلب در خاک‌های نرم، يعني رس‌های عادي تحکيم يافته، لاي‌ها و خاک‌های آلي رخ مي‌دهد. از اينرو برای مدل‌سازي اين نوع خاک‌ها از مدلي تحت عنوان مدل خاک نرم شونده خزشي (SSC) استفاده مي‌کنيم. اين مدل براي کاربرد در مسائل نشست پي‌ها، خاکريز‌ها و… ايجاد شده است.

09330102205 http://drtahqiqco.com

برای مسائل باربرداري که معمولاً در تونل‌زني و خاکبرداري رخ مي‌دهد، مدل خاک نرم شونده خزشي به سختي جايگزين مدل ساده موهر- کولمب مي‌گردد. با توجه به مدل موهر- کولمب، هنگام استفاده از مدل خاک نرم شونده خزشي، شرايط مناسب خاک اوليه نيز ضروري مي‌باشد. در مورد مدل‌های خاک سخت شونده و خاک نرم شونده خزشي، اين شرايط شامل داده‌هايي درباره‌ی تنش پيش تحکيمي نيز مي‌باشند، بطوريکه اين مدل‌ها اثر پيش تحکيمي را نيز به حساب مي‌آورند.

3-3-6- مدل خاک نرم شونده (SS) 

مدل خاک نرم شونده مدلي از نوعcam- clay  مي‌باشد که برای مدل‌سازي رفتار خاک‌های نرم همانند رس‌های عادي تحکيم يافته و سيلت استفاده مي‌شود. اين مدل جواب‌های خوبي در تراکم‌های زياد بدست مي‌دهد.

3-4 معرفی نرم افزار برای انجام پایان نامه

در چند دهه اخیر علم محاسبات سازه ها پیشرفت چشمگیری داشته است. نرم افزارهای مختلفی توسط شرکت های بزرگ برنامه نویسی در دنیا برای طراحی و محاسبات ساختمان ها تهیه شده اند. در این قسمت به معرفی 4 نرم افزار کاربردی و رایج در این زمینه پرداخته شد.

3-4-1 معرفی نرم افزار ETABS

یکی از مهمترین مزایای برنامهETABS ، طراحی دیوار برشی می باشد. این برنامه قادر است دیوارها را بر اساس شرایط دو بعدی و سه بعدی طراحی کند.  برنامه ETABS دیوارها را با سه روش طراحی می کند که انتخاب روش توسط کاربر می باشد. سه روش طراحی برنامه ETABS عبارتند از:

  • روش المان مرزی تحت عنوان Simppified T and C
  • روش میلگردگذاری بکنواخت تحت عنوان Uniform Reinforceing
  • روش عمومی و کامل بر اساس میلگردگذاری دلخواه تحت عنوان General Reinforceing

روش المان مرزی روشی ساده وسریع است و معمولاً در محاسبات دستی از آن استفاده می شود.  دو روش بعدی بر اساس منحنی اندرکنش سه بعدی هستند و دقت بسیار بالائی دارند. در روش دوم مقطع دیوار با میلگردهایی که دارای شماره و فاصله یکسان هستند طراحی می شود. اما در روش سوم فاصله و شماره میلگردها دلخواه است. پارامترهای طراحی این سه روش و در کل روند طراحی آنها متفاوت می باشد. 

انجام پایان نامه روش میلگردگذاری بکنواخت تحت عنوان Uniform Reinforceing در این روش میلگردهایی با فواصل یکسان و با شماره یکسان مسلح می شود. سپس مقطع بدست آمده بر اساس منحنی اندرکنش سه بعدی P-M-M طراحی خواهد شد. این روش کاملاً دقیق می باشد و برای هر نوع مقطعی قابل استفاده است و تنها محدودیت آن فاصله و شماره یکنواخت میلگردها می باشد.  در ادامه به توضیح پارامترهای طراحی و همینطور روند طراحی پرداخته شد.

برای دسترسی به پارامترهای طراحی دیوار، یک دیوار را انتخاب کرده و سپس فرمان Design > Shear Wall Design > View/Revise Overwrites را کلیک کنید. توصیه های تحلیل و طراحی امروزه تحلیل و طراحی سازه‌ها عمدتاً با استفاده از فناوری رایانه‌ای صورت می‌‌گیرد. اگر چه سرعت و سهولت در تعریف انجام پایان نامه  مدل‌های تحلیلی و اخذ جواب می‌‌تواند فرصت کنترل و بررسی جواب‌ها را محدود نماید، معهذا با توجه نمودن به نکات ذکر شده در این مقاله در جهت کسب اطمینان از درستی و مناسب و بجا بودن اطلاعات ورودی سازنده مدل و روش تحلیلی بکار گرفته شده، می‌‌توان از بروز خطاهایی که به‌راحتی پیش می‌‌آید اجتناب نمود.

نرم‌افزارهای مورد استفاده برای یک سازه‌ی “معمولی” استفاده از نرم‌افزارهایی مثل برنامه‌های ETABS ،STAAD Pro و SAP مناسب و کافی می‌‌باشد. بعضی از نرم‌افزارها مثل ANSYS امکانات بیشتری داشته و در عین حال سنگین‌تر می‌‌باشد. به‌لحاظ کاربری، نرم‌افزار ETABS برای یک ساختمان مسکونی (یا اداری، تجاری) انجام پایان نامه  قابل استفاده‌تر است. در صورتی که نرم‌افزاری مثل SAP برای تحلیل سازه‌های متنوع‌تری می‌‌تواند مفید باشد. به هر حال چون اصول و مبانی مورد استفاده در این نرم‌افزارها یکسان می‌‌باشد، علیرغم ظاهر متفاوت، در صورتی که کاربرد خاصی را پوشش دهند، با هم فرقی نخواهند داشت. لازم است روش‌های تحلیلی مورد نظر ابتدا در مورد چند مثال ساده امتحان شده و پس از کسب آشنایی با روش، شرایط تکیه‌گاهی …، نوع بارگذاری، حالات بارگذاری… در مورد سازه‌های (پیچیده) بکار رود. برای مثال‌های حل شده می‌‌توان از مراجع مختلف تحلیل سازه‌ها کمک گرفت. در ضمن دستور کمک و راهنما (Help) که در آن کلیه‌ی دستورات برنامه شرح داده شده است، به‌طور معمول دارای پرونده‌ها و پوشه‌های زیر است: انجام پایان نامه ارشد

244 بازدید کل ، 1 امروز